Lexus: hybride-klasse op het Autosalon

Wie aan luxe en hybride denkt, komt haast automatisch bij Lexus terecht. Het automerk staat bekend om zijn uitmuntende kwaliteit en prachtige design. Begin dit jaar nog werd Lexus als meest betrouwbare automerk verkozen in een enquête van ‘Test Aankoop’ bij maar liefst 9.000 Belgen én bij de Franse consumentenorganisatie ‘Que Choisir’, die zich baseerde op een bevraging bij 37.000 consumenten. Ook kwam het merk opnieuw op de eerste plaats terecht in de ‘J.D. Power 2018 U.S. Vehicle Dependability Study’ van meest betrouwbare merken. Lexus combineert kwaliteit en stijl moeiteloos met groene mobiliteit en profileert zich sterk in het luxe-hybride segment. Het is dan ook niet verwonderlijk dat 99.9% van alle modellen die Lexus in België verkoopt zelfopladende hybrides zijn.

Op het Autosalon van Brussel pakt Lexus uit met volgende nieuwigheden:

Lexus ES: veiligheid op het hoogste niveau

De nieuwe Lexus ES, de zevende generatie al, komt voor het eerst naar Europa en krijgt zijn Belgische première op het Autosalon. De wagen bouwt voort op het comfort, het raffinement en de luxueuze uitrusting van zijn voorgangers, maar voegt er een volledig nieuw chassis aan toe, dat een dynamischer koetswerkdesign en betere rijprestaties mogelijk maakt. De nieuwe ES is ruimer, stiller en veiliger dan ooit, en combineert snedige prestaties met een toonaangevende veiligheidsuitrusting en vakmanschap. Hij is uitgerust met een nieuwe 2,5l zelfopladende hybride-motor van de vierde generatie. De nieuwe ES staat op het volledig nieuwe GA-K-platform (Global Architecture – K) wat het mogelijk maakt om de design-grenzen van middelgrote luxeberlines af te tasten.

De Lexus ES werd in 2018 door Euro NCAP verkozen tot Europa’s veiligste wagen in zowel de categorie ‘Grote gezinsauto’s’ als in de categorie ‘Hybride en elektrische voertuigen’. Eerder ontving hij ook al een vijf sterren beoordeling volgens Euro NCAP’s nieuwe en uiterst strenge testmethode. De wagen is uitgerust met de meest recente versie van het Lexus Safety System+, dat extra bescherming biedt aan zowel bestuurder als passagiers, en een ongeval kan helpen voorkomen. De nieuwe kenmerken omvatten onder andere de detectie van fietsers overdag, net als de detectie van voetgangers ’s nachts.

Voor professionele gebruikers is de Lexus ES 300h als zelfopladende hybride een perfect alternatief voor klassieke benzine- of dieselwagens.  Dankzij de lage CO2 uitstoot van 100 tot 106 g/km (NEDC Correlated) biedt de ES één van de laagste belastingen op VAA in zijn segment (ook in vergelijking met de veel duurdere plug-in hybride concurrenten).

Voor meer informatie over de nieuwe Lexus ES verwijzen wij graag naar de perskit alsook de persinfo omtrent de Euro NCAP kwalificatie.

Lexus RC: heruitvinding van de luxe-sportcoupé

De vernieuwde Lexus RC pakt uit met een sportief maar elegant exterieur, dat voortbouwt op de prachtige designtaal van de LC, het vlaggenschip onder de Lexus-coupés. Al sinds de introductie van de eerste RC combineert Lexus een sportief uiterlijk met veelzijdig karakter.

De styling blijft net zo sportief als die van het huidige model maar Lexus voegt er verfrissende elegantie aan toe dankzij nog hoogwaardiger materialen en een nauwkeurige indeling van de bedieningselementen en instrumenten.  De interieurverfijningen verhogen het rijplezier. Met ‘scherper en eleganter’ als rijconcept en met bijzondere aandacht voor detail, is de nieuwe RC een opwindende auto om in te rijden.

De Lexus RC, de enige zelfopladende hybride in zijn segment, is fiscaal zeer interessant en wordt gekenmerkt door de laagste belasting op VAA en de hoogste fiscale aftrekbaarheid in zijn segment.  De RC ging in wereldpremière op het autosalon van Parijs en is nu voor de eerste keer te zien in België.

Meer informatie vindt u in volgend persbericht.

Lexus UX: luxe voor de hedendaagse automobilist

Met de nieuwe UX brengt Lexus innovatieve luxe en veiligheid samen met een gedurfd design en ultra-efficiënte nieuwe aandrijflijnen. De UX is ontworpen voor de urban explorer die op zoek is naar een frisse, eigentijdse en dynamische kijk op comfortabel rijplezier. Het is de eerste Lexus die gebouwd is op basis van het nieuwe Global Architecture - Compact (GA-C) platform. Een lichtgewicht maar eveneens superstijve structuur, een extreem laag zwaartepunt en nauwkeurige afstelling van de vering geven de UX een uitstekende wendbaarheid en rijcomfort, in combinatie met buitengewone rijeigenschappen.

Ook de UX 250h biedt als zelfopladende hybride de laagste belasting op VAA in zijn segment, een belangrijk argument voor de professionele rijder die milieu- en kostenbewust toch van luxe wil genieten.

Meer informatie vindt u in volgend persbericht.

De Lexus-stand zal te bezichtigen zijn in Paleis 4

OVER LEXUS

Lexus, dat in 1989 werd opgericht, verwierf wereldwijde faam door zijn streven naar perfectie, onberispelijke kwaliteit en gesofistikeerde hoogtechnologische inhoud, alsook door zijn unieke concept van complete klantenservice. Lexus is vandaag de eerste, en enige, prestige-constructeur die een volledig gamma zelfopladende hybride-modellen aanbiedt, bestaande uit de RX 450h, de NX 300h, de LS 500h, de GS 300h, LC 500h, de IS 300h, de RC 300h, de UX 250h en de CT 200h. In  België bestaat de verkoop van Lexus voor 99,9% uit zelfopladende hybride wagens.

Voor meer informatie kunt u terecht op

lexus.be

press.lexus.be