NIEUWE LEXUS ES IS EUROPA’S VEILIGSTE GROTE GEZINSAUTO EN HYBRIDE EN ELEKTRISCHE AUTO

• Euro NCAP heeft de nieuwe Lexus ES in twee categorieën tegelijk, namelijk ‘Grote gezinsauto’s’ en ‘Hybride en elektrische voertuigen’, uitgeroepen tot beste model in zijn klasse van 2018

• De onderscheiding volgt op de vijfsterrenbeoordeling die de ES eerder dit jaar kreeg volgens Euro NCAP’s nieuwe, uiterst strenge testmethode voor 2018

• De ES is op het extreem stijve, nieuwe GA-K-platform gebouwd en omvat ook het meest recente Lexus Safety System+ pakket met actieve veiligheidstechnologieën voor een uitmuntend resultaat

Euro NCAP heeft de nieuwe, zevende generatie van de Lexus ES bekroond als beste model in zijn klasse van 2018 in de categorieën ‘Hybride en elektrische voertuigen’ en ‘Grote gezinsauto’s’.

Deze onderscheiding volgt op de vijf sterren voor veiligheid die de ES eerder dit jaar van Euro NCAP kreeg. Met een uitstekend gemiddeld van 86,25 behaalde de ES een van de hoogste scores van alle auto’s die volgens de nieuwe, strengere testmethode voor 2018 zijn getest en die ook AEB ter bescherming van fietsers omvat.

De nieuwe ES integreert de nieuwste versie van het Lexus Safety System+, het geavanceerde pakket met actieve veiligheidstechnologieën van het merk, en de voortreffelijke passieve veiligheidsprestaties als gevolg van zijn ultrastijve GA-K-platform (Global Architecture-K) en tien airbags als standaard.

De nieuwste versie van het Lexus Safety System+ beschikt over nieuwe functionaliteiten en heeft meer rijscenario’s waarin het systeem extra bescherming voor de bestuurder en passagiers kan bieden en een ongeval kan helpen voorkomen. De nieuwe kenmerken omvatten de detectie van fietsers overdag als onderdeel van het uitgebreide Pre-Collision System (PCS), net als de detectie van voetgangers ’s nachts. Lexus Co-Drive, dat Dynamic Radar Cruise Controle en Lane Tracing Assist combineert, biedt het geautomatiseerde rijhulpsysteem SAE-level 2 met als doel het verbeteren van de veiligheid terwijl de bestuurder de controle over de wagen behoudt.

In Europa kan de gloednieuwe ES reeds besteld worden. De eerste leveringen aan klanten worden in januari 2019 verwacht.

Lexus Safety System+ is beschikbaar op 99% van alle Lexus-modellen die in Europa verkocht worden. Dit stemt overeen met de betrokkenheid van het merk om ervoor te zorgen dat de voordelen van geavanceerde veiligheidstechnologieën niet beperkt blijven tot topklassemodellen met de allerhoogste specificaties, maar op alle modellen beschikbaar zijn.

OPMERKING VOOR REDACTIE:

Ga voor meer informatie over de nieuwe Lexus ES en zijn veiligheidskenmerken naar https://newsroom.lexus.eu/the-all-new-lexus-es-a-higher-level-of-performance-and-sophistication/

Ga voor meer informatie over Euro NCAP naar www.euroncap.com

Stephan Lesuisse Toyota Belgium