WILL.I.AM WORDT GEZICHT VAN NIEUWE LEXUS NX-CAMPAGNE

WILL.I.AM WORDT GEZICHT VAN NIEUWE LEXUS NX-CAMPAGNE

Vrijdag 1 augustus 2014 — VEELZIJDIGE ARTIEST PROMOOT SAMEN MET LEXUS HET DESIGN EN DE TECHNOLOGIE VAN DE NX. PIONIER ONTWERPT BEPERKTE SERIE VAN DE LEXUS NX
 

 

Brussel, 1 augustus 2014 - Lexus Europe kondigt vandaag een creatieve samenwerking aan met ondernemer, pionier en muzikant will.i.am. De Grammy Award-winnaar zal samen met het merk een gedurfd design en uitdagende technologie promoten. Twee waarden die de basis vormen van de 'Striking Angles'-campagne die de lancering van de nieuwe Lexus NX begeleidt.

Deze aankondiging luidt een uniek partnerschap in dat de wereld van de muziek, het design en de technologie samenbrengt. In het kader van de algemene campagne zal will.i.am zijn eigen NX ontwerpen: een prestigieuze middenklasse SUV met scherpe lijnen die in beperkte serie beschikbaar wordt. Hij speelt bovendien de hoofdrol in de nieuwste tv-spot van het merk die later dit jaar op het scherm komt.

will.i.am licht toe: "Alles wat ik doe, moet opvallen. Ik wil innoveren en een heuse revolutie ontketenen. Dat geldt ook voor mijn samenwerking met Lexus aan de 'Striking Angles'-campagne. We lieten ons inspireren door onze gedeelde visie op design. Van daaruit werkten we een veelzijdige campagne uit die de geldende designnormen in vraag stelt en mensen opnieuw doet dromen."

Er werd een korte samenwerkingsvideo met de singer-songwriter gelanceerd om het partnerschap aan te kondigen. Het filmpje brengt de nieuwste song van will.i.am 'Dreaming about the Future’ - in samenwerking met de Braziliaanse muzikant Sérgio Mendes - visueel tot leven. Het is tegelijkertijd een ode aan de synergie tussen innovatie en technologie. De song vormde oorspronkelijk een onderdeel van de Pyramidi-installatie van will.i.am op de tentoonstelling 'Barbican’s Digital Revolution' in Londen. De fascinerendeinstallatie - met steun van Lexus - toont een mix van digitale en analoge muziektechnologieën en video mapping. De geanimeerde tekeningen - geïnspireerd door will.i.am en de passie van Lexus voor een hoekig en opvallend design - komen ook terug in de video.

Alain Uyttenhoven, hoofd van Lexus Europe, voegt toe: "Samenwerken met will.i.am was een fantastische ervaring. Zijn tomeloze passie voor design en innovatie, in combinatie met zijn eindeloze creativiteit, maken van hem de ideale partner voor de 'Striking Angles'-campagne van de Lexus NX.

Verdere aankondigingen volgen naarmate Lexus zijn filosofie 'Amazing in Motion' op het grote publiek loslaat.

Published with Prezly