will.i.am EN LEXUS CREËREN GELUID- EN LASERSPETAKEL OP ONVERGETELIJKE ‘STRAATNOTENBALK’

will.i.am EN LEXUS CREËREN GELUID- EN LASERSPETAKEL OP ONVERGETELIJKE ‘STRAATNOTENBALK’

FRONTMAN GAAT UITDAGING AAN OM REUSACHTIG VISUEEL INSTRUMENT TE BESPELEN MET DE GLOEDNIEUWE LEXUS NX

Donderdag 30 juli 2015 — Brussel, 30 juli 2015 - #NXontrack - Lexus Europe onthulde vandaag een innovatief filmpje waarin internationaal ondernemer en muzikant will.i.am wordt uitgedaagd om een van zijn meest bekende nummers, thatPOWER, te remixen tot een adembenemend spektakel vol muziek, kunst en technologie.

Over een verlaten landingsbaan waarlangs meer dan 350 geprojecteerde bewegingsgevoelige audiolasers en lichten stonden opgesteld, nam de frontman het op tegen snelheid en ritme om een trio opvallende Lexus NX-modellen te dirigeren en te sturen, zodat de auto’s de laserdoelen in het juiste tempo en op het ritme van zijn monsterhit raakten.

Dit onuitgegeven ‘live’ evenement werd vorige week in slechts één nacht gefilmd. Daarmee werden de kwaliteiten van de muzikant meteen zwaar op de proef gesteld toen hij de drie stuntpiloten – waaronder Niki Faulkner, de ster uit de blockbuster Rush (2013) – over de 'geluidsweg' moest loodsen om de ritmische race-uitdaging tot een goed einde te brengen. En dat nog voor de eerste zonnestralen.

will.i.am zelf zegt het volgende over de video: "Met de stuntmannen samenwerken om de laserdoelen op de maat van de muziek te raken, was geen eenvoudige klus, maar het eindresultaat is verbluffend. De combinatie in dit project van technologie, design en muziek is simpelweg ongezien."

Een team van vijfenzestig technici werkte meer dan zeven dagen lang aan de installatie van de licht- en bewegingsgevoelige lasers. Die werden ontworpen door de wereldvermaarde lichtkunstenaars van Marshmellow Laser Feast (MLF), het bedrijf dat eerder al samenwerkte met Coldplay en U2.

Barnaby Steel, creatief directeur van MLF, licht toe: "Samen met Lexus hebben we een reusachtig muziekspel gecreëerd, met drie stuntpiloten als spelers en will.i.am als dirigent. Wanneer de wagens de bewegingsgevoelige lichtstralen op het juiste moment en in het juiste ritme raken, wordt de muziek tot leven gebracht. Een beetje zoals een gigantische laserharp, maar dan met wagens in plaats van vingers. De uitdaging voor will.i.am en de piloten bestond erin om de lichtpunten in het juiste tempo te raken. Raakten ze het ritme kwijt of speelden ze de verkeerde noten op het verkeerde moment, dan moest het systeem opnieuw beginnen."  

Alain Uyttenhoven, hoofd van Lexus Europe, voegt daaraan toe: "We gaan ervan uit dat de NX een derde van de volledige Europese Lexus-verkoop van dit jaar voor zijn rekening zal nemen. Niet verwonderlijk dus dat we een gedurfd experiment op poten wilden zetten met will.i.am, een project dat de filosofie van ons merk – 'Amazing in Motion' – belichaamt".

Met de Lexus NX die in september 2014 gelanceerd werd, zette het merk zijn eerste stappen in het segment van de prestigieuze middenklasse SUV's. Sinds zijn lancering groeide de wagen in sneltempo uit tot een van de bestverkochte Lexus-modellen in Europa.

-EINDE-

 

#ThatPower door Lexus en will.i.am:

Klik hier om de video te bekijken: https://youtu.be/iyTFhbmU1p0

 

Over Lexus

Lexus, dat in 1989 werd opgericht, verwierf wereldwijde faam door zijn streven naar perfectie, onberispelijke kwaliteit en gesofistikeerde hoogtechnologische inhoud, alsook door zijn unieke concept van complete klantenservice. Lexus vernieuwt momenteel zijn gamma zonder te raken aan de traditionele Lexus-waarden zoals een ongeëvenaarde bouwkwaliteit, een hoogstaand comfortpeil en een luxueus interieur. De uitvoering van de nieuwe emotionele en inspirerende producten is gedurfder, hun rijgedrag nog soepeler en de technologie aan boord nog geavanceerder. Lexus is vandaag de eerste – en enige – prestigeconstructeur die een volledig gamma ‘full-hybrid’-modellen aanbiedt, bestaande uit de RX 450h, de GS 450h en GS 300h, de LS 600h, de ES 300h, de IS 300h en de CT 200h. In Europa nemen de modellen met Lexus Hybrid Drive-systeem meer dan de helft van de totale verkoop van het merk voor hun rekening. Lexus verkocht vorig jaar 53.230 voertuigen in Europa, een aantal dat het merk in 2015 wil optrekken tot 60.000 exemplaren.

will.i.am and Lexus create epic driving spectacular on a laser street stave