REISFOTOGRAFE MET PLEINVREES REGISSEERT FANTASTISCHE FOTOSHOOT VAN LEXUS UX – VAN 3000 KM VERDEROP

Voor de lancering van de nieuwe compacte cross-over Lexus UX werkte Lexus Europe samen met de unieke, populaire fotografe en influencer Jacqui Kenny, ook gekend als 'de reisfotografe met pleinvrees'. Deze op afstand geregisseerde artistieke fotoshoot (wereldwijd wellicht ongezien) vertaalt perfect waar het bij de Lexus UX om draait: vooroordelen en beperkingen door omstandigheden overwinnen.

Jacqui Kenny verkent vanuit haar woning in Londen de wereld via het internet en legt daarbij fantastische foto's van over de hele wereld vast. Voor deze kunstzinnige shoot nam een UX, uitgerust met een 360°-videocamera, Jacqui mee op een digitale reis naar het fraaie Lanzarote, waar ze nog nooit was geweest. Jacqui, die in haar werk de grenzen van technologie en productie verlegt, regisseerde op afstand een fotoshoot op een aantal locaties op het eiland, waarbij ze van 3000 km verderop unieke lifestylebeelden vastlegde.

“Ik vind het echt geweldig om met Lexus samen te werken aan deze op afstand geregisseerde fotoshoot voor de lancering van de nieuwe Lexus UX”, zegt Jacqui Kenny, de reisfotografe met pleinvrees. “Door mijn pleinvrees is ver reizen vaak lastig voor mij. Het is dan ook fantastisch dat ik de wereld op een nieuwe manier kan verkennen, en daarbij prachtige nieuwe dingen ontdek.”

Dankzij zijn dynamische houding biedt de UX een snelle, boeiende en Lexus-soepele manier van rijden, waardoor de wagen een unieke, nieuwe verschijning is binnen het luxesegment van compacte cross-overs. De UX biedt de innovatieve luxe en veiligheid die we van het merk gewend zijn, in combinatie met gedurfde nieuwe designelementen en ultra-efficiënte nieuwe aandrijflijnen.

"De Lexus UX is ontworpen voor de moderne urban explorer die op zoek is naar een frisse, eigentijdse en dynamische kijk op comfortabel rijplezier", aldus Chika Kako, Executive Vice President van Lexus International en Chief Engineer van de UX. "We hebben de UX ontworpen met het oog op jonge kopers die niet alleen op zoek zijn naar een nieuwe en spannende wagen, maar ook naar een model dat bij hun levensstijl past."

Op de Lexus UX kan vanaf oktober 2018 worden ingetekend.

OPMERKING VOOR DE PERS

Alle foto's van de fotoshoot, videoclips van achter de schermen en meer informatie over de UX zijn te downloaden in de newsroom van Lexus Europe: https://newsroom.lexus.eu

OVER LEXUS

Lexus, dat in 1989 werd opgericht, verwierf wereldwijde faam door zijn streven naar perfectie, onberispelijke kwaliteit en gesofistikeerde hoogtechnologische inhoud, alsook door zijn unieke concept van complete klantenservice. Lexus is vandaag de eerste – en enige – prestigeconstructeur die een volledig gamma zelfopladende hybride modellen aanbiedt, bestaande uit de RX 450h, de NX 300h, de LS 500h, de GS 300h, LC 500h, de IS 300h, de RC 300h en de CT 200h. In België bestaat de verkoop van Lexus voor 99,9% uit zelfopladende hybride wagens.

Voor meer informatie kunt u terecht op

lexus.be

press.lexus.be