PARTNERSCHAP TUSSEN MARK RONSON EN LEXUS VOOR DE LANCERING VAN DE NIEUWE LC

Dinsdag 11 april 2017 — In een nieuwe campagne van Lexus daagt internationaal muziekproducer Mark Ronson het publiek uit onder het motto ‘Make Your Mark’.

Lexus kondigde vandaag een creatieve samenwerking aan met de awardwinnende muziekproducer Mark Ronson voor de lancering van de nieuwe LC. Deze nieuwe wagen is de topcoupé van Lexus en luidt meteen een nieuw tijdperk in voor het luxemerk met een campagne die de toepasselijke naam ‘Make Your Mark’ kreeg.

Deze samenwerking met Ronson bevestigt eens te meer de ambitie van Lexus om verbazingwekkende ervaringen te creëren op het vlak van muziek, kunst en technologie. Het is een vervolg op de campagne ‘The Life RX’ met Jude Law van 2015. Daarbij kregen toeschouwers van een immersieve theatervoorstelling de mogelijkheid om op de bestuurdersstoel te kruipen van hun eigen filmsterleventje.

Het komende half jaar geeft de ‘Make Your Mark’-campagne klanten en fans de kans om opwindende inhoud en indrukwekkende ervaringen te ontdekken.

Mark Ronson gaf ook een woordje uitleg bij de campagne: “Ik werk altijd graag samen met partners die innovatief  & uniek zijn zowel binnen als buiten de studio. Toen Lexus me het concept van deze campagne voorstelden en toen ik de nieuwe LC zag, was ik meteen enthousiast. Muziek heeft de gave om emotie op te wekken. En net dat ligt volgens mij aan de basis van elke grootse prestatie.”

Het design van de LC coupé blijft opvallend trouw aan dat van de LF-LC concept-car, waardoor ze beide in de prijzen vielen bij de EyesOn Design Awards. De LC is het levende bewijs van de evoluerende ontwikkelingscultuur bij Lexus. Een cultuur die de samenwerking tussen design- en ontwikkelingsteams stimuleert om zo een opmerkelijke wagen te creëren die alle verwachtingen overstijgt.

Alain Uyttenhoven, hoofd van Lexus Europe, geeft tekst en uitleg over het partnerschap tussen Lexus en Mark Ronson: “Mark Ronson is een iconische muziekproducer en het brein achter enkele wereldhits van de voorbije tien jaar. We kunnen ons dus geen betere partner voorstellen voor de campagne ‘Make Your Mark’. De Lexus LC symboliseert het begin van een nieuwe fase voor Lexus. Een fase die volledig in het teken staat van een grotere synergie tussen engineering en design. En wie kan ons daar beter in steunen dan Mark? Een man die met zijn verbluffende optredens en samenwerkingen uitdrukkelijk zijn stempel gedrukt heeft op de muziekwereld.”

Meer weten en op de hoogte blijven van de ‘Make Your Mark’-campagne? Ga vanaf 11 april naar www.lexus.eu.

OVER LEXUS

Lexus, dat in 1989 werd opgericht, verwierf wereldwijde faam door zijn streven naar perfectie, onberispelijke kwaliteit en gesofistikeerde hoogtechnologische inhoud, alsook door zijn unieke concept van complete klantenservice. Lexus vernieuwt momenteel zijn gamma zonder te raken aan de traditionele Lexus-waarden zoals een ongeëvenaarde bouwkwaliteit, een hoogstaand comfortpeil en een luxueus interieur. De uitvoering van de nieuwe emotionele en inspirerende producten is gedurfder, hun rijgedrag nog soepeler en de technologie aan boord nog geavanceerder. Lexus is vandaag de eerste – en enige – prestigeconstructeur die een volledig gamma ‘full-hybrid’-modellen aanbiedt, bestaande uit de RX 450h, de NX 300h, de GS 450h en GS 300h, de LS 500h, de LC 500h, de ES 300h, de IS 300h, de CT 200h en de HS 250h. In Europa nemen de ‘full-hybrid’-modellen meer dan 60 % van de totale verkoop van het merk voor hun rekening.

Voor meer informatie kunt u terecht op: http://newsroom.lexus.eu

 

Contactpersonen

Lexus:

Alice Bartkowski       alice.bartkowski@lexus-europe.com     T +32 2 745 34 58          M +32 473 621 554

Etienne Plas                etienne.plas@lexus-europe.com             T +32 2 745 20 22          M +32 479 999 613

Freuds:

Gemma Morris           LC@freuds.com                                         T +44 20 3003 6422       M +44 7872 565412