Nieuwe Lexus NX450h+ door What Car? uitgeroepen tot Plug-In Hybrid Of The Year

• Lexus NX450h+ bekroond als Plug-in Hybrid of the Year door het toonaangevende Britse medium What Car?
  • Jury prijst Lexus NX450h+ als een geëlektrificeerde auto waarvan “compromisloos” kan worden genoten
  • Lexus LC500c ook gehuldigd als Best High-end Convertible, “een ongelooflijk begerenswaardige” auto

De Lexus NX450h+ is tijdens de prestigieuze What Car? Awards uitgeroepen tot Plug-in Hybrid of the Year.Het is een veelbelovende eerste onderscheiding voor de nieuwe, middelgrote premium SUV, Lexus’ eerste plug-in hybride elektrische model, die eind 2021 wordt geïntroduceerd. What Car? heeft ook de Lexus LC500c onderscheiden met de prijs voor de Best High-end Convertible.

Steve Huntingford, redacteur van What Car?, was vol lof over de Lexus: “De Lexus NX is een van de meest overtuigende redenen ooit om te kiezen voor groen. De grote volledig elektrische actieradius verlaagt de gebruikskosten voor automobilisten en maakt het mogelijk om te profiteren van verleidelijke belastingtarieven voor bedrijfswagens. De NX rijdt ook nog eens prettig en heeft een interieur dat in geen enkel opzicht te bekritiseren valt. Kortom, Lexus heeft bewezen dat compromisloos rijden in een geëlektrificeerde auto geen fantasie hoeft te zijn.”
Met betrekking tot de prijs voor de Lexus LC 500c ​ zei hij verder: “De V8 van de Lexus LC500c is een genot voor de oren, of je nu op volle toeren over de buitenwegen rijdt of door de stad tuft. Wanneer het dak is uitgeklapt en je op kruissnelheid rijdt, is de LC bovendien veel beter dan zijn rivalen in staat om windruis tegen te gaan. Samen met het conceptuele uiterlijk en het prachtige interieur, dat aanvoelt alsof het langer moet meegaan dan de aarde zelf, levert dat een ongelooflijk begerenswaardige auto op.”

Over de Lexus NX en Lexus LC500c

De Lexus Lexus NX450h+is het paradepaardje van de nieuwe NX-serie. Met dit model, dat nieuwe designrichtingen, nieuwe aandrijflijnen en belangrijke verbeteringen op het gebied van dynamische prestaties introduceert, begint Lexus aan een nieuw hoofdstuk. Technologische innovatie zorgt voor een superieur multimedia- en connectiviteitspakket en nieuwe, verbeterde actieve veiligheids- en rijhulpsystemen onder de naam Lexus Safety System+.

Lexus heeft zijn positie als premium marktleider in hybride elektrische technologie aangewend om voor de Lexus NX450h+ een nieuwe aandrijflijn te ontwikkelen die op alle belangrijke gebieden uitblinkt. Het volledige plug-in systeem, inclusief elektromotoren en accu, genereert maximaal 309 DIN-pk/227 kW, waardoor een acceleratie van 0-100 km/u in 6,3 seconden kan worden bereikt. Tegelijkertijd behoren een CO2-uitstoot van 21-25 g/km en een brandstofverbruik van 0,9-1,1 liter per 100 km tot de beste in hun klasse voor dit model.

Dankzij de krachtige, oplaadbare lithium-ion batterij en over de hele linie efficiënte aandrijflijn heeft de Lexus NX450h+ ook een veel grotere actieradius in de EV-modus. In de gecombineerde WLTP-cyclus is de actieradius 70-74 km, oplopend tot 89-97 km in de stadscyclus. Dit is maar liefst het dubbele van wat concurrenten in dit segment bieden.

Lexus heeft het thema ‘ultieme schoonheid’ verder uitgewerkt in de Lexus LC 500c, een auto die het bekroonde design van de LC coupé op geslaagde wijze herinterpreteert. Dankzij de uitgekiende aerodynamica en het speciaal ontworpen vouwmechanisme van de soft-top heeft de auto krachtige, elegante lijnen en reizen de inzittenden uiterst comfortabel, of het dak nu in- of uitgeklapt is. De afstelling van het motorgeluid van de atmosferische V8 en de uitlaat voegt een speciale, hoorbare dimensie aan de rijervaring toe.

Persbericht in PDF 20220124 NX 450h+ What Car award_NL.pdf - 193 KB