Nieuwe Lexus NX

Persdossier

"De NX werd ontwikkeld als een prestigieuze SUV die uitstekende prestaties aan een verleidelijk koetswerk- en interieurdesign koppelt en het verlangen van kopers opwekt. Op functioneel vlak werd de NX ontworpen om alle vereisten van het dagelijkse leven het hoofd te bieden, maar tegelijk ook een actieve levensstijl in het weekend te ondersteunen." Takeaki Kato, Chief Engineer NX

Met de volledig nieuwe Lexus NX zet de constructeur zijn eerste stappen in het segment van de prestigieuze middenklasse SUV's. Hij werd ontworpen volgens het concept 'Premium Urban Sports Gear', dat ook wordt gehanteerd voor onder meer hoogwaardige sporthorloges, fietsen en mode, als een scherp en emotioneel design om nieuwe klanten met een stedelijke en actieve levensstijl aan te trekken.

Het uiterst competitieve segment van de middenklasse SUV's is een van de snelst groeiende segmenten van de automarkt. De wereldwijde vraag naar middenklasse SUV's is de voorbije zeven jaar bijna verzevenvoudigd en zal naar schatting volgend jaar de kaap van de 1 miljoen exemplaren per jaar halen.

Met de lancering van de RX was Lexus in 1998 bij de pioniers van de prestigieuze SUV's. De constructeur vestigde dan ook een benijdenswaardige reputatie op het vlak van kwaliteit, design en geavanceerde technologie in de markt van de prestigieuze SUV's.

Hieronder kunt u het volledige persdossier over de nieuwe Lexus NX downloaden.