NIEUWE LEXUS ES EEN VAN DE VEILIGSTE AUTO'S DIE OOIT DOOR EURO NCAP WERDEN GETEST

• Vijfsterrenbeoordeling van Euro NCAP behaald onder de nieuwe, uiterst strenge testmethode van 2018

• De ES is op het extreem stijve, nieuwe GA-K-platform gebouwd en omvat ook het meest recente Lexus Safety System+-pakket met actieve veiligheidstechnologieën voor een uitmuntend resultaat.

• Deze systemen zijn ontworpen om de bestuurder te ondersteunen terwijl hij/zij controle over de wagen behoudt

De nieuwe zevende generatie Lexus ES haalde de maximale veiligheidsscore van vijf sterren in de meest recente testresultaten van Euro NCAP van 2018, met een uitstekende gemiddelde score van 86,25. Dit is een van de hoogste scores van alle auto's die onder de nieuwe, strengere testmethode van 2018 zijn getest, met inbegrip van AEB, de autonome noodremassistentie, ter bescherming van fietsers en voetgangers.

De nieuwe ES integreert de nieuwste versie van het Lexus Safety System+, het geavanceerde pakket met actieve veiligheidstechnologieën van het merk, en de voortreffelijke passieve veiligheidsprestaties als gevolg van zijn ultrastijve GA-K-platform (Global Architecture-K) en tien airbags als standaard.

De nieuwste versie van het Lexus Safety System+ beschikt over nieuwe functionaliteiten en heeft meer rijscenario's waarin het systeem extra bescherming voor de bestuurder en passagiers kan bieden en een ongeval kan helpen voorkomen. De nieuwe kenmerken omvatten de detectie van fietsers overdag als onderdeel van het uitgebreide Pre-Collision System (PCS), net als de detectie van voetgangers 's nachts. Lexus Co-Drive dat Dynamic Radar Cruise Controle en Lane Tracing Assist combineert, biedt het geautomatiseerde rijhulpsysteem SAE-level 2 met als doel het verbeteren van de veiligheid terwijl de bestuurder de controle over de wagen behoudt.

In Europa kan de gloednieuwe ES reeds besteld worden. De eerste leveringen aan klanten worden in januari 2019 verwacht.

Lexus Safety System+ is beschikbaar op 99% van alle Lexus-modellen die in Europa verkocht worden. Dit stemt overeen met de betrokkenheid van het merk om ervoor te zorgen dat de voordelen van geavanceerde veiligheidstechnologieën niet beperkt blijven tot topklassemodellen met de allerhoogste specificaties, maar op alle modellen beschikbaar zijn.

OPMERKINGEN VOOR REDACTEUREN

Ga voor meer informatie over de nieuwe Lexus ES en zijn veiligheidskenmerken naar https://newsroom.lexus.eu/the-all-new-lexus-es-a-higher-level-of-performance-and-sophistication/

Ga voor meer informatie over Euro NCAP naar www.euroncap.com