LEXUS VOOR HET VIERDE OPEENVOLGENDE JAAR UITGEROEPEN TOT BESTE BRITSE FABRIKANT IN DE DRIVER POWER-ENQUÊTE VAN AUTO EXPRESS

Lexus heeft zijn positie als meest respecteerde Britse autofabrikant herbevestigd. Het wint voor het vierde opeenvolgende jaar de titel van beste fabrikant in de Driver Power-enquête van Auto Express.

Het merk domineerde opnieuw de resultaten van de tevredenheidsenquête. Daarin werd gevraagd naar de meningen en ervaringen van duizenden Britse autobezitters in het afgelopen jaar. Op weg naar de top als één van de 30 merken die hiervoor in aanmerking kwamen, won het de categorieën voor motor en versnellingsbak, exterieur en betrouwbaarheid en bouwkwaliteit. Dat succes werd gesteund door op de tweede plaats te eindigen voor veiligheid en interieur, en op de derde voor rijden en rijgedrag.

Ook afzonderlijke Lexus-modellen presteerden sterk. De RX won de prijs voor beste hybride zonder stekker en scoorde globaal als derde beste auto. De IS behoudt zijn titel als beste compacte hogeremiddenklasser. De CT staat boven aan de ranglijst als beste eersteklas compacte gezinsauto.

Steve Fowler, hoofdredacteur van Auto Express, zei: ‘Andere bedrijven benijden wellicht de prestatie van Lexus maar de waarheid is dat er geen geheim is voor de achtereenvolgende overwinningen van het merk. Lexus bouwt betrouwbare auto’s van hoge kwaliteit en eigenaren houden van de ontwerpen, interieurs en de manier waarop hun auto’s rijden. Lexus bewijst nog maar eens dat het precies weet wat zijn klanten willen en levert consistent.’

Ewan Shepherd, directeur van Lexus in de UK, reageerde: ‘Iedereen bij Lexus is enorm trots op hoe consistent ons merk het in de Driver Power-enquête doet. De belangrijkste juryleden van onze auto’s zijn de mensen die ze bezitten. Zulke positieve feedback aan hen geven, is fantastisch maar maakt ook heel bescheiden.

Het leveren van geweldige ervaringen is het grondbeginsel van alles wat we bij Lexus doen: van de kwaliteit en het gevoel van onze auto’s tot onze klantenservice. Ons netwerk van dealers speelt een grote rol in ons succes. Zij verdienen ook enorm veel lof voor het mogelijk maken van deze prijs.’

Stephan Lesuisse Press Events Manager, TOYOTA & LEXUS BELUX