LEXUS VIERT NATIONALE FEESTDAG MET BELGISCH-JAPANSE DESIGN PRALINE VAN CHOCOLATIER M

Begin juli opende de Lexus ‘Experience Lounge’ (pop-up store) zijn deuren op de zeedijk in Het Zoute in Knokke-Heist. Je kan er alles te weten komen over Lexus, en je kan er genieten van een smoothie en Aziatische tapa’s in de gezellige strandbar. Ideaal om te relaxen en even te ontsnappen aan de alledaagse drukte in een ‘zen-sfeertje’. Ter ere van de Belgische nationale feestdag werkt Lexus samen met Chocolatier M uit Knokke-Heist, die speciaal voor de gelegenheid de op en top Japanse ‘Umami- praline’ in de Belgische driekleur hult.

Umami is Japans voor ‘hartig’ en is één van de vijf basissmaken die we kunnen waarnemen naast zoet, zout, zuur en bitter.  Deze smaak zit voor het eerst verwerkt in een praline op basis van sojasaus, in combinatie met een knisperende sesampraliné om het geheel een volle Aziatische smaak ter afronding te geven. De sojasaus Marushinhonké die gebruikt wordt, is één van de beste soja’s ter wereld. Deze wordt ondermeer gebruikt aan het keizerlijk hof in Japan.

Deze unieke, innovatieve en verfijnde creatie is een heuse wereldprimeur met het signatuur ’Chocolatier M’.

Speciaal voor de Belgische nationale feestdag hult Chocolatier David Maenhout zijn Japanse design praline in de Belgische driekleur. Deze praline werd reeds uitgeroepen tot beste van België en heeft in februari 2015 GOUD gewonnen op de International Chocolate Awards.

Deze exquise lekkernij zal op 21 juli te verkrijgen zijn in de Lexus Experience Lounge. Donderdag krijgt elke bezoeker van de Experience Lounge zo’n gekleurde design praline aangeboden. Redenen genoeg dus om op 21 juli een bezoekje te brengen aan deze exclusieve pop-up store op de zeedijk in Knokke.

Over Chocolatier M:

Chocolatier M was reeds goed voor 14 International Chocolate Awards, werd uitgeroepen tot allereerste ‘Chocolatier van het Jaar’, door Gault&Millau, in de UK tot ‘Chocolate Heaven’ door Foodepedia en in Frankrijk recent nog tot ‘Le meilleur chocolatier de sa génération’ door Le Figaro.

Over Lexus:

Lexus is het merk dat bij de autokenner bekend staat voor zijn vooruitstrevende luxe voor de milieubewuste levensgenieter. Niet minder dan 99% van de verkochte Lexus modellen in België zijn hybride, en onlangs werd de miljoenste hybride Lexus verkocht wereldwijd.

Lexus is reeds sinds 2005 befaamd om zijn 'full hybrid'-technologie. Ze verlaagt het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot en dus ook de gebruikskosten. Maar ze zorgt ook voor een soepele en opwindende rijervaring met maximaal rijcomfort. In tegenstelling tot ‘plug-in hybrides’, moeten ‘full hybrides’ niet worden opgeladen omdat de batterij automatisch wordt opgeladen tijdens het rijden. Het is dus geen verrassing dat ze de hoogste tevredenheidsscores haalt bij onze klanten", zegt Wim Rommel, Director Lexus Belgium.

De ‘full hybrid’-technologie is overigens een uitstekend alternatief voor diesel, onder meer dankzij een zeer lage uitstoot van NOx en een laag voordeel van alle aard. Ter illustratie: de grote luxe hybride SUV RX 450h met 313 pk stoot slechts de helft g/km NOx uit in vergelijking met de kleinste nieuwe dieselwagen op de markt in België met 95 pk (0,017 g/km t.o.v. 0,034 g/km)*.

Daarnaast staat Lexus ook bekend voor de luxueuze afwerking van de wagens, de vrucht van het vakmanschap van de vakmeesters van Lexus, de ‘Takumi’. Dit kleine en uiterst selecte groepje van vakmannen sporen kleine onvolmaaktheden op die enkel zichtbaar zijn voor het geoefend oog. Ze verzekeren ook de kwaliteit van de luxeprocessen, bijvoorbeeld het manueel gladschuren van de basislak voor een diepe en onberispelijke afwerking van de toplaag of het nauwkeurig dichtnaaien met de hand van de lederen bekleding. Ook de oren van de Takumi staan op scherp. Ze luisteren naar de motoren om na te gaan of ze soepel draaien en de beoogde resonantie en toon produceren.

De Takumi werken met hart en ziel en elke vakmeester heeft minstens 25 jaar ervaring in de Lexus-fabriek. Wat niet wegneemt dat ook hun vakwerk gecontroleerd wordt. Om vermoeidheid te voorkomen, moeten de Takumi hun tastzin om de twee uur 'opfrissen' om zo nauwkeurig mogelijk te blijven werken. Een onderdeel van de Takumi-opleiding bestaat er trouwens in een kat te vouwen in origami met hun niet-dominante hand in minder dan 90 seconden.

Persinformatie

Volgende wagens zijn te bewonderen in de Lexus Experience Lounge:

7 juli tot en met 4 augustus: RC 200t F Sport Line en RX 450h F Sport Line

5 augustus tot en met 16 augustus: LC 500 en GS F

17 augustus tot 2 oktober: IS 300h Dynamic Line en NX 300h Privilege Line

6 tot 9 oktober: LC 500 en LFA

Je kan het gebeuren ook volgen via Facebook: www.facebook.com/lexusexperiencelounge

Of via Instagram: www.instagram.com/lexusexperiencelounge

Praktisch:

Adres: Lexus Experience Lounge, Zeedijk-Het Zoute 820, 8300 Knokke-Heist

Openingsuren:

Juli en augustus: elke dag van 11u tot 20u, behalve dinsdag (sluitingsdag)