Lexus RX 450h Anniversary Edition

Een feestelijke editie van de hybride pionier

Lexus bestaat dit jaar 25 jaar en is al sinds 10 jaren pionier van hybride technologie bij de luxewagens.  Om deze dubbele verjaardag te vieren, brengt Lexus in België en Luxemburg een speciale serie uit van haar succesvolle SUV, de Lexus RX 450h.

Deze speciale reeks, met de toepasselijke naam ‘Anniversary Edition’, biedt een hele reeks extra’s bovenop de reeds uitgebreide standaarduitrusting:

• Metaalkleur
  • Specifieke 19” lichtmetalen velgen
  • Specifieke afwerking van de spoelvormige grille en voorbumper
  • LED koplampen met meesturende functie
  • Elektrisch bedienbaar schuif-/kanteldak of vast panoramisch dak, naar keuze
  • Parkeersensoren, voor- en achteraan
  • Achteruitrijcamera
  • Elektrisch bedienbare achterklep
  • Navigatiesysteem met multifunctioneel 8” kleurenscherm en Remote Touch afstandsbediening
  • Premium audiosysteem met 12 luidsprekers en DAB

De klant wordt verder verwend met de rijke standaarduitrusting van de RX 450h, die o.a. bestaat uit volledig lederen zetels met elektrische bediening en geheugenposities voor de bestuurder, een elektrisch verstelbaar multifunctioneel stuurwiel, een zeer uitgebreide veiligheidsuitrusting met o.a. 10 airbags, alarmsysteem, donker getinte ruiten voor de passagiers achteraan, automatisch dimmende binnen-en buitenspiegels, enz…

De RX 450h Anniversary Edition behoudt dezelfde technische kenmerken als de andere uitrustingsversies.  Hij beschikt met name over de krachtige en zeer efficiënte 3,5 liter V6 benzinemotor in combinatie met een hybride systeem, samen goed voor een totaal vermogen van 299 pk.  Het Lexus Hybrid Drive systeem zorgt voor een in verhouding tot het vermogen zeer lage CO2 uitstoot van 145 g/km en is daarmee nog steeds veruit het meest efficiënte aanbod in het segment van grote luxe SUV’s.

De RX 450h Anniversary Edition wordt aangeboden aan een actieprijs van € 61.950,- en biedt zodoende een klantenvoordeel van maar liefst € 7.820,-

Deze nieuwe speciale reeks is vanaf heden bestelbaar en vanaf eind september aanwezig in de showroom bij alle officiële Lexus concessiehouders.