LEXUS OP HET SALON VAN FRANKFURT 2017

Dinsdag 12 september 2017 — EUROPESE PREMIÈRE VAN DE NIEUWE LEXUS NX

  • Lexus vernieuwt de geraffineerde, sportieve stijl van de NX-cross-over
  • Introductie van een nieuw, spoelvormig radiatorrooster, een hertekende voorbumper en nieuwe lichtmetalen velgen
  • Ledkoplampen intern hertekend voor adaptieve grootlichten en nieuw ontworpen ledachterlichten, beide met sequentiële richtingaanwijzers
  • Diverse interieurwijzigingen zoals nieuwe kleuren, herwerkte schakelaars en bedieningselementen en een groter centraal EMVN-multimediascherm (10,3” in plaats van 7”)
  • Lexus Safety System + geïntroduceerd op het NX-gamma

 

SPORTIEVERE STIJL, OPGEWAARDEERD INTERIEUR EN INNOVATIEVE UITRUSTING VOOR LEXUS CT 200h

  • Opgewaardeerde koetswerk- en interieurstijl voor Lexus’ originele compacte luxehatchback met hybrideaandrijving
  • Sterkere aantrekkingskracht voor een van de meest verkochte Lexus-modellen: sinds 2011 vonden wereldwijd meer dan 300.000 exemplaren een eigenaar
  • Hertekende, modernere neus en nieuwe lichtmetalen velgen
  • Nieuwe interieurkleuren en Lexus-navigatiesysteem met groter scherm
  • Specifieke designupgrades voor de CT 200h F SPORT
  • Gamma voortaan verkrijgbaar met het actieve veiligheidssysteem Lexus Safety System + en rijhulpsystemen.

VEILIGHEIDSTECHNOLOGIEËN VAN LEXUS BLIJVEN STREVEN NAAR ELIMINATIE VAN VERKEERSONGEVALLEN

  • Lexus Safety System + uitgebreid naar nieuw NX- en CT-gamma
  • Lexus Safety System + A geïntroduceerd op nieuwe LS-topberline

LEXUS INTRODUCEERT RADICAAL NIEUWE BENADERING VAN PERSCONFERENTIE OP AUTOSALON VAN FRANKFURT 2017

Geheel in de lijn van zijn pioniersgeest, introduceert Lexus op het autosalon van Frankfurt 2017 een radicaal nieuwe manier om nieuws en informatie aan de pers te communiceren.

Deze nieuwe, baanbrekende benadering geeft opnieuw aan hoe Lexus de mensgerichte principes van Omotenashi – de beste tradities van de Japanse gastvrijheid – omzet in de hoogste servicenormen. In dit geval leidde het inzicht in en anticiperen op de behoeften van journalisten en zenders tot een flexibele manier van nieuws delen, die op een inventieve en praktische manier gebruik maakt van verhoogde realiteit.

Dat impliceert dat Lexus geen vaste tijd voor zijn persconferentie opgeeft in het drukke dagschema. In plaats daarvan kunnen persvertegenwoordigers op elk gewenst tijdstip aankloppen bij de Lexus-stand om met behulp van een verhoogde realiteitsbril (Microsoft HoloLens) een ‘rondleiding’ te volgen op de stand, met commentaren en presentaties door Alain Uyttenhoven, hoofd van Lexus Europe, en de productspecialisten van het merk.

Met deze innovatieve ‘persconferentie op vraag’ zal Lexus zijn kernboodschappen doeltreffender kunnen communiceren naar de pers op een meeslepende, grondige en tijdbesparende manier.

Het concept en design zijn volledig afgestemd op de kernwaarden van de Omotenashi-klantenservice en het geavanceerde gebruik van inventieve technologieën. Deze waarden zijn niet alleen fundamenteel voor de nieuwe voertuigen die Lexus verkoopt, maar ook voor de manier waarop het merk zijn activiteiten ontwikkelt als een uiterst innovatief, multidimensionaal lifestyle-merk dat zich niet beperkt tot het universum van de luxewagens.

HOE HET CONCEPT WERKT

Geaccrediteerde journalisten kunnen op elk moment van de persdagen langsgaan op de Lexus-stand. Nadat ze zich hebben aangemeld aan de welkomstdesk, krijgen ze een augmented reality-bril, de Microsoft HoloLens.

Een virtuele gastheer geeft hen vervolgens een rondleiding op de stand en laat hen kijken naar de tentoongestelde modellen en technologieën, terwijl ze speeches en inzichten van virtuele sprekers bekijken en beluisteren in combinatie met informatiegrafieken, 3D-animaties en video-inhoud. Het effect is te vergelijken met dat van een head-up display in de auto, waarbij informatie op de voorruit wordt geprojecteerd in het gezichtsveld van de bestuurder.

De inhoud, waaronder speeches van Alain Uyttenhoven, hoofd van Lexus Europe, en verschillende productspecialisten van het merk, is identiek voor alle gebruikers. Ze omvat een verwelkoming door het communicatieteam, informatie over de nieuwe CT en NX, een update over de bedrijfsprestaties van Lexus en een blik op de toekomst van het merk. De volledige presentatie neemt amper tien minuutjes in beslag.

U vindt Lexus op stand A20 in hal 8.0. De presentatie van de persconferentie is op vraag beschikbaar op elk moment van de persdagen op 12 en 13 september.

 

ONTDEK ALLE NIEUWS VAN LEXUS OP HET SALON VAN FRANKFURT VIA BIJGEVOEGD PERSDOSSIER

Foto's beschikbaar via http://newsroom.lexus.eu/media-library/