Lexus op het Autosalon van Frankfurt 2013

- Wereldpremière van de LF-NX, een geavanceerd cross-overconcept
- Europese première van de GS 300h, de tweede full hybrid in het GS gamma

Lexus LF-NX, een geavanceerd cross-overconcept

De nieuwe LF-NX Concept, die het potentieel van een middenklasse cross-over binnen het Lexus-gamma onderzoekt, is een volwaardige cross-over met het design, dynamisme, raffinement en geavanceerde technologie waarvoor Lexus bekend staat.

Het exterieur van de LF-NX - dat zich onderscheidt door een bijzonder opvallende, krachtige stijl - is afgewerkt in een nieuwe lak: ‘Brushed Metal Silver’. De voorkant combineert een indrukwekkende interpretatie van het spoelvormige radiatorrooster met expressieve koplampen en unieke, scherp afgelijnde hoeken. In profiel verwijzen de gespierde wielkasten naar die van een cross-over voor de stad, terwijl de LF-NX boven de gordellijn meer weg heeft van een atletische coupé. Achteraan schijnen de lichtblokken omlaag over de volledige diepte van de bumper, om zo een scherpe aerodynamische rand te creëren.

Binnenin bestaat de bestuurdergerichte, ergonomische cockpit uit een geoptimaliseerd ‘dual-zone’-dashboard met weergavezone bovenaan en bedieningszone onderaan. Dit concept draagt bij tot een intuïtieve interactie met de geavanceerde technologieën van de wagen, zoals de nieuwe generatie van aanraakgevoelige elektrostatische schakelaars en de nieuwe Remote Touch Interface (RTI) met touchpad.

Om Lexus’ engagement betreffende de toekomst van de ‘full hybrid’-technologie te versterken, wordt de LF-NX Concept aangedreven door een Lexus Hybrid Drivesysteem, afgestemd op optimale cross-overprestaties. Het systeem paart een 2,5-literbenzinemotor met Atkinson-cyclus aan een krachtige elektromotor.

GS 300h, de tweede full hybrid in het GS gamma

De allereerste GS 300h van Lexus wordt eind 2013 gelanceerd. Zijn Hybrid Driveaandrijving met 2,5-litermotor kan een ongeëvenaarde CO2-uitstoot vanaf 109 g/km voorleggen. Naast zijn geoptimaliseerde design, technologie en veiligheidsuitrusting - die EUROPESE PREMIÈRE VAN DE GS 300h ook door de andere GS-versies worden overgenomen - biedt hij aanzienlijke voordelen qua gebruikskosten.

De GS 300h, die in het hart van het luxeberlinesegment wordt gepositioneerd, zal een cruciale rol spelen in de verhoging van het marktaandeel van Lexus. Hij richt zich tevens in het bijzonder op bedrijfswagenparken.

U kunt de volledige persdossiers van de LF-NX en de GS 300h hieronder downloaden.