Lexus onthult next generation EV concept car op Japan Mobility Show 2023

In 2026 introduceert Lexus een batterij-aangedreven EV van de volgende generatie met een revolutionaire modulaire carrosseriestructuur, een drastisch gewijzigde productiemethode en een volledig vernieuwd softwareplatform. Een eerste conceptmodel op basis van deze aanpak zal worden onthuld op de Japan Mobility Show in oktober van dit jaar.

Dat werd aangekondigd op het LEXUS SHOWCASE-evenement, dat op 15 en 16 september in Japan werd gehouden.

Tijdens dit evenement introduceerde president Takashi Watanabe van Lexus International de nieuwe modellenlijn die voldoet aan de uiteenlopende behoeften van klanten en regio's over de hele wereld. Daarnaast sprak hij over de toekomstige richting van de autofabricage van Lexus en de inspanningen in het kader van de uitdaging om batterij-aangedreven EV's te ontwikkelen en te promoten met het doel een CO2-neutrale maatschappij te bereiken.

Sinds de oprichting van het merk in 1989 heeft Lexus vastgehouden aan de mentaliteit "grenzen verleggen", door voortdurend de conventionele opvattingen over luxe auto's uit te dagen en consequent nieuwe technologieën en waarden aan haar klanten te bieden. Als een luxueus lifestylemerk blijven we wendbaar en alert op de behoeften van de klant en de veranderende tijden, en blijven we onverminderd streven naar auto's die een glimlach op het gezicht van de klant toveren.

Elektrificatie

Daarnaast werd bevestigd dat Lexus zich zal blijven inzetten voor een CO2-neutrale maatschappij, met batterij-aangedreven EV’s als centrale focus. Als autofabrikant zal Lexus ook nieuwe diensten en rijplezier bieden. Lexus werkt al zo'n 10 jaar aan het verbeteren van de basisprestaties en -kenmerken van zijn auto's en aan het verfijnen van de typische rijeigenschappen van Lexus. Die rijervaring zal natuurlijk worden voortgezet met de batterij-aangedreven EV’s en naar een nog hoger niveau worden getild met onze elektrificatietechnologie.

De kerntechnologieën waar Lexus aan heeft gewerkt zijn onder andere naadloze aandrijfkrachtregeling met het DIRECT4-vierwielaandrijvingssysteem en het Steer-by-Wire-systeem, dat zorgt voor een intuïtief, lineair stuurgevoel. Lexus blijft streven naar een natuurlijke dialoog tussen bestuurder en auto die het rijplezier bevordert. Lexus bedenkt nieuwe manieren om de liefde voor autorijden en auto's te inspireren, zelfs met batterij-aangedreven EV's, terwijl we toewerken naar een CO2-neutraal bedrijf.

Bovendien zal Lexus met het Lexus Electrified Sport Concept de ontwikkeling stimuleren van toekomstige elektrificatietechnologieën zoals allesomvattende accu's, aerodynamica, gewichtsvermindering en hoge stijfheid.

Daarnaast gaat Lexus de uitdaging aan van duurzame initiatieven die rekening houden met de natuurlijke omgeving. Zonder gebonden te zijn aan conventionele waarden van luxe, zullen we gerecycleerde en door de mens gemaakte materialen gebruiken om nieuwe interieurs van hoge kwaliteit te creëren.

New model