LEXUS ONTHULT LUXEJACHT LY 650: GEBOUWD OM TE VERBAZEN

• Bijna 20 meter lang Lexus-jacht wordt vierde vlaggenschip van Lexus naast de LS sedan, LX SUV en LC coupé

• Lexus LY 650 is eerste voor productie bestemde maritieme interpretatie van L-finesse, de designtaal van Lexus

• Na activiteiten op het gebied van gastronomie, film, design en andere luxueuze lifestyle-ervaringen waagt Lexus zich aan een nieuw avontuur buiten de autowereld

Lexus blijft onvermoeibaar briljante auto’s bouwen, zoals blijkt uit de prachtige handgevormde deurpanelen van de LS 500 of het complexe lakproces, geïnspireerd door de Morpho-vlinder, dat de oogverblindend mooie kleur Structural Blue oplevert. En Lexus blijft elke gelegenheid aangrijpen om zijn imago van luxe en stijl te verfijnen. Zoals vele andere voorbeelden in de roemrijke geschiedenis van Lexus illustreert deze maritieme toepassing hoe het merk steeds weer nieuwe terreinen verkent, zowel binnen als buiten de autosector.

Lexus schat voortdurend in welke ervaringen het etiket luxe verdienen en heeft zo onder meer de wereld van gastronomie, design en film verkend als alternatieve mogelijkheden voor interactie met het merk. Geruggensteund door de visie van Yoshihiro Sawa, President van Lexus International dat Lexus een merk is dat “nieuwe manieren verkent om zijn gasten met innovatieve en verbluffende ervaringen te verwennen”, bundelde Lexus zijn krachten met enkele van de beste leveranciers van ervaringen om het motto Experience Amazing verder uit te diepen.

Lexus keert nu terug naar het water met zijn volgende interpretatie van een Lexus-jacht, de LY 650. Als meest eigentijdse expressie van L-Finesse, de Lexus-designtaal die ook buiten de autowereld wordt toegepast, pikt de voor productie bestemde LY 650 de draad op die het verbluffende Lexus Sport Yacht Concept had laten vallen.

TAKUMI-MEESTERS VAN LEXUS GAAN IN ZEE MET VAKLUI VAN MARQUIS-LARSON

Aangemoedigd door de publieke belangstelling voor het Lexus Sport Yacht Concept zette Executive Vice President Shigeki Tomoyama het licht op groen voor een nieuwe boot, die gestalte zou geven aan een “droomachtige visie op een luxueuze levensstijl, waarbij het Lexus-jacht het mobiliteitspotentieel van Lexus uitbreidt naar de oceaan.” Marquis-Larson Boat Group werd geselecteerd om het volgende Lexus-jacht te bouwen, verkopen en onderhouden wegens zijn uitgebreide ervaring met de productie van boten op bestelling en zijn beproefde knowhow, die bevestigd wordt door het Lexus Sport Yacht Concept.

Marquis-Larson, gevestigd in Pulaski (Wisconsin), is de ideale partner om het tweede initiatief van Lexus als ontwerper van jachten te laten slagen met een solide combinatie van ambachtelijk vakmanschap, moderne technologie en geïnspireerd design. Het vakmanschap van Marquis, dat de befaamde traditie van de hooggeschoolde Takumi-meesters bij Lexus aanvult, wordt duidelijk aangetoond door zijn magistrale botenbouwers, van wie er vele al dertig jaar voor het bedrijf werken.

L-FINESSE ZET MOEITELOOS DE STAP VAN AUTOMOTIVE NAAR MARITIEME TOEPASSINGEN

Enkele van de aantrekkelijkste kenmerken van de bijna 13 meter lange conceptboot hebben hun weg gevonden naar de LY 650. Met een totale lengte van bijna 20 meter en een breedte van 5,72 meter heeft het nieuwste Lexus-jacht een uitgesproken stijl, die tot uitdrukking komt in sterke, gebogen dekelementen en opvallende welvingen aan de achterzijde. In profiel gaat de elegant golvende daklijn van het jacht, een typisch stijlelement van Lexus, vloeiend over in de oplopende, brede heupen van de achterpartij.

KOMENDE MIJLPALEN EN CONTACTINFORMATIE

De eerste volledig afgewerkte Lexus LY 650 zal in de tweede helft van 2019 gereed zijn en later dat jaar zijn wereldwijde debuut maken. Neem voor meer informatie of vragen over de aanschaf van een Lexus LY 650 contact op met:

Matthew Vetzner

Vice President of Marketing, Marquis-Larson Boat Group