LEXUS ‘LIMITLESS CO-EXISTENCE’-EVENEMENT TIJDENS DESIGNWEEK VAN MILAAN - EEN ADEMBENEMENDE ODE AAN HARMONIEUZE INDIVIDUALITEIT

De missie van Lexus om een betere wereld te creëren door middel van design en om verbeeldingskracht en creativiteit aan te moedigen, bereikte vandaag opnieuw een hoogtepunt met de aankondiging van het ‘LIMITLESS CO-EXISTENCE’-evenement. Dit jaar neemt de prestigeconstructeur voor de elfde keer deel aan de hoog aangeschreven Designweek van Milaan.

Bezoekers worden ondergedompeld in een fantasierijk, tot nadenken stemmend design dat zich verdiept in een grenzeloze toekomst voor onze maatschappij. Lexus beschouwt design als een katalysator voor voortdurende verandering, ‘empowerment’ en inclusiviteit. Design kan het gewone buitengewoon maken en de mensheid duidelijk maken dat we door samen te werken grenzeloze mogelijkheden creëren. Dat alles wordt samengevat in het prefix ‘CO-’, zoals gebruikt in woorden als ‘cooperation’, ‘collaboration’ en ‘coexistence’.

De sensationele centrale installatie van de hand van de Japanse architect Sota Ichikawa van doubleNegatives Architecture confronteert bezoekers met ‘CO-’ door middel van een dynamisch kunstwerk met vier dimensies. Ichikawa, die bekend staat om zijn techniek die informatietechnologie met design combineert en zo de fysieke ruimte opnieuw uitvindt, creëerde een installatie die digitale en analoge elementen verenigt. Ze steunt op de fantasierijke ideologie dat iedereen het centrum van de wereld is en gebruikt daartoe een visueel oneindig aantal hangende, verticale touwen die symbool staan voor de individuen van onze wereld. Elk hangend touw wordt simultaan verlicht door een enkele lichtbron en toch hangt er niet een in de schaduw. Zo geeft de kunstenaar aan dat elk individueel perspectief zijn eigen centrum is. Door het gebruik van technologie en innovatief denken werd het onmogelijke mogelijk gemaakt.

Lexus’ passie voor design lag de afgelopen jaren aan de basis van zijn groeiende aantrekkingskracht. In Milaan toont Lexus zijn nieuwste concept-car, de innovatieve Lexus LF-1 Limitless, die vooruitblikt op de toekomstige stijlrichting van Lexus.

Het ‘Lexus Design Event’ is te ervaren in de onlangs gerestaureerde Cavallerizze in het Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia Leonardo da Vinci. Wat ooit een klooster was, werd vanaf de negentiende eeuw gebruikt als paardenstal en onderging zopas een restauratie in het kader van een architecturale herontdekking en een stedelijk herontwikkelingsproject.

Om de gasten helemaal in extase te brengen, werd een unieke culinaire ervaring gecreëerd door het trio vernieuwende jonge chefs van ALTATTO in Milaan. Zij verwennen de zintuigen met proeverijen en beelden, en geven ‘LIMITLESS CO-EXISTENCE’ zo nog een bijkomende dimensie. Daarnaast kunnen bezoekers kennismaken met de werken van de twaalf finalisten van de Lexus Design Award 2018, die opkomend creatief talent uit de hele wereld viert. Op de persdag (16 april) kiest de wereldvermaarde jury de grote winnaar in het bijzijn van de wereldwijde pers.

Meer informatie vindt u op: https://www.lexus-int.com/design/lexus-event-of-innovation

Officiële hashtags: #LexusDesignAward, #MilanDesignWeek, #LexusDesignEvent.

* ‘s Werelds grootste designtentoonstelling, ook bekend als Salone del Mobile, presenteert evenementen en tentoonstellingen van verscheidene merken en designers, en dat in verschillende categorieën, waaronder meubilair, mode en textiel.

OVERZICHT TENTOONSTELLING

Titel van het evenement

LIMITLESS CO-EXISTENCE

Duur

17 – 22 april, 10.00 – 20.00 uur (Perspreview: 16 april, 11.00 – 18.00 uur)

Locatie

Cavallerizze - Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia Leonardo da Vinci

Via Olona 6, 20123 Milaan, Italië

CO-

Tentoongestelde stukken

- ‘CO-’, gecreëerd door de centrale designer
- De twaalf designs van de finalisten van de Lexus Design Award 2018

(vier prototypes en displays)

Organisator

Lexus International

PROFIEL RUIMTEDESIGNER

SOTA ICHIKAWA

De Japanse architect Sota Ichikawa van dNA (doubleNegatives Architecture) is ervan overtuigd dat het potentieel van architectuur wordt ingeperkt door de conventionele methoden om ruimte te meten. Door computers te programmeren om de ruimte te interpreteren vanuit een omnidirectioneel perspectief, geeft hij zijn verbeelding de vrijheid om nieuwe dimensies te verkennen. Ichikawa werd reeds bekroond met onderscheidingen zoals de Architecture Vanguard Prize en Programming Vanguard Prize van Algorithmic Design Quest (ALGODeQC), eervolle vermeldingen van ARS Electronica 05 en 09, en de WADA-prijs (Wonders in Annual Development and Architecture). Hij werd voor dit project bijgestaan door Takatoshi Arai, een lid van hclab.. Ichikawa is eveneens een lid van hclab., de stedelijke onderzoeks- en designgroep.

PROFIEL CULINAIRE DESIGNER

ALTATTO

De cateringservice Altatto gebruikt de allerbeste Italiaanse producten om een vegetarische en veganistische keuken te creëren die een ode brengt aan het milieu, handwerk, seizoensproducten en traditie. Altatto verenigt drie koks – Giulia Scialanga, Sara Nicolosi en Cinzia De Lauri – die hun vaardigheden en passie uitdrukken in smaak en schoonheid. Ze ontmoetten elkaar in Joia, het enige vegetarische sterrenrestaurant in Italië en hebben hun inzicht en techniek geperfectioneerd onder leiding van Pietro Leemann, de oprichter van Joia.

OVER LEXUS

Lexus werd in 1989 gelanceerd met een topberline en een klantenervaring die nieuwe normen vestigde in het prestigesegment. In 1998 introduceerde Lexus het segment van de luxueuze cross-over met de lancering van de Lexus RX. Als marktleider bij de luxueuze hybridewagens bracht Lexus ‘s werelds eerste luxehybride op de markt. Sindsdien verkocht het merk al meer dan 1 miljoen* hybridewagens.

Als wereldwijd luxemerk met een nooit aflatend engagement op het vlak van gedurfd en compromisloos design, uitzonderlijk vakmanschap en sensationele prestaties, heeft Lexus zijn gamma uitgebouwd om te voldoen aan de eisen van de nieuwe generatie wereldwijde luxeklanten. Het merk is intussen verkrijgbaar in meer dan negentig landen over de hele wereld.

Overal ter wereld zetten de partners en teamleden van Lexus zich in om adembenemende ervaringen met een uniek Lexus-karakter te creëren, die de wereld prikkelen en veranderen.

*(1.263.055 exemplaren in december 2017)