Lexus LC in 2022

Dynamische verbeteringen, op de luchtvaart geïnspireerde achtervleugel en allereerste "Lexus Bespoke Build"-programma

• Dynamische verbeteringen versterken de "Lexus Driving Signature" van de auto
  • Meer controle in Sport-modus en meer comfort in Normal-modus
  • Nieuw Lexus Bespoke Build-programma ​
  • Op de luchtvaart geïnspireerde achtervleugel van koolstofvezel, ontwikkeld in samenwerking met racepiloot Yoshihide Muroya
  • 21-inch smeedaluminium velgen toegevoegd aan de Sport-versie

Voortbouwend op de krachtige combinatie van bekroond design en opwindende prestaties die kenmerkend is voor de Lexus LC Coupé en LC Convertible, heeft Lexus voor 2022 een reeks dynamische verbeteringen aangekondigd, waaronder verbeterde ophanging en rijcomfort. Volgend jaar worden ook de allereerste Bespoke Build Lexus-auto’s voorgesteld, waarmee klanten van de LC en LC Convertible gepersonaliseerde modellen kunnen bestellen.

Scherper en verfijnder rijgevoel

Voor de 2022 LC en LC Convertible zet Lexus opnieuw in op de Lexus Driving Signature door de dynamische rijeigenschappen te verbeteren. Op de LC zijn de ophangingsinstellingen voor- en achteraan afgesteld om de wegligging, de lineaire stuurrespons en de stuurefficiëntie te verbeteren. Deze verbeterde ophanging resulteert in een scherper rijgedrag van de auto en een nog hechtere band tussen auto en bestuurder.

Verbeterde rijeigenschappen en comfort

Van de rijmodi op de LC en LC Convertible biedt de "Normal"-modus nu een hoger niveau van verfijnd rijcomfort en rijplezier, terwijl de "S+"-modus meer opwindende rijprestaties nastreeft. Duik- en rolbewegingen worden onderdrukt om een ritmisch rijgedrag te bereiken, wat het gevoel van eenheid met de auto nog versterkt. Op modellen met Lexus Dynamic Handling zorgt deze functie mee voor een uitstekend reactievermogen en een scherper rijgevoel. Voor de veiligheid is ook een nieuw schakelvergrendelingsmechanisme toegevoegd voor het schakelen van N naar D of R, waardoor onbedoeld schakelen wordt voorkomen. Ten slotte is er een nieuwe, diepe zitconstructie aangebracht op de kussens en rugleuningen, wat bijdraagt aan het rijcomfort.

Op de luchtvaart geïnspireerde achterste vleugel van koolstofvezel

De LC is nu verkrijgbaar met een nieuwe achterspoiler van koolstofvezelversterkte kunststof (CFRP), ontwikkeld in samenwerking met de wereldberoemde Japanse racepiloot Yoshihide Muroya. Deze lichte, zeer rigide en strakke vleugel, het eerste resultaat van een voortdurende samenwerking met Muroya maximaliseert de aerodynamische prestaties en zorgt voor een uitzonderlijk wendbaar rijgedrag. De geweven koolstofvezeltextuur, die gelamineerd is in koolstofvezel en epoxyhars met een holle kern, is zichtbaar door de gelakte afwerking. Het ontwerp is geïnspireerd op de luchtvaart, meer bepaald op de wervelingen aan de vleugeltippen die het ontwerp van de winglets van straalvliegtuigen beïnvloeden.

Lexus Bespoke Build

Voor de allereerste keer kunnen klanten hun Lexus LC of LC Convertible personaliseren met het nieuwe Lexus Bespoke Build-programma. De auto zal worden gebouwd door een eliteteam van Takumi-ambachtslieden in de legendarische fabriek van Lexus in Motomachi waar ook de LFA supercar werd gebouwd. Klanten kunnen een LC of LC Convertible configureren volgens hun levensstijl en smaak, met uitrustingen zoals exclusieve nieuwe velgen, spoiler, dak en exterieur-/interieurbekleding en -kleuren, naast specificaties die geïnspireerd zijn op vorige Special Editions. Bepaalde gepersonaliseerde opties, zoals het dak in koolstofvezel, zijn exclusief voor de LC. Lexus Bespoke Build onderscheidt zich verder met een gepersonaliseerde interieurbadge op de middenconsole.

Zwart exterieurontwerp-pakket voor Lexus LC

In het Lexus Bespoke Build-programma is er voor de LC een exclusief zwart exterieurontwerp-pakket beschikbaar. Vette zwarte markeringen accentueren de opvallende Lexus grille, terwijl de strakke zwarte afwerking rond de koplampen en achterlichten ervoor zorgt dat deze auto opvalt vanuit elke kijkhoek.

21” gesmede zwarte velgen

Deze 5-dubbelspaaks gesmede velgen - uniek voor het Lexus Bespoke Build-programma - vormen een overtuigende combinatie van vertrouwen en verfijning en zijn een aanvulling op de bestaande reeks specificaties.

Marinewit interieur geïnspireerd op het interieur van de Regatta Edition

Om het aantrekkelijke design van de nieuwe LC Convertible optimaal tot zijn recht te laten komen, biedt Lexus Bespoke Build het exclusieve marinewit interieur aan, geïnspireerd op dat van de LC Regatta Edition. De marineblauwe dakhemel en het wit en blauw in het interieur roepen de sfeer op van een luxe jachthaven. Binnenin is wit gebruikt voor de binnenbekleding van de voorste stijlen. Het instrumentenpaneel en de deurpanelen zijn uitgerust met contrasterende diepblauwe bovenpanelen en witte onderpanelen, terwijl de voorstoelen bekleed zijn met wit geperforeerd semi-anilineleder.

Persbericht in PDF.pdf 142 KB
Ellen De Wilde PR Manager Toyota & Lexus BeLux