LEXUS LANCEERT DE INTEGRATIE VAN APPLE CARPLAY EN ANDROID AUTO IN EUROPA

Lexus zal smartphone-integratie van Apple CarPlayTM en Android AutoTM uitrollen in zijn Europees gamma, te beginnen met de nieuwe RX middelgrote SUV, die in oktober 2019 wordt gelanceerd. Deze functie maakt deel uit van het nieuwe 2019 multimediasysteem, dat ook zal worden geïmplementeerd op de 2020 Lexus UX-, NX-, ES- en RC-modellen.

Met Android Auto™ kunnen bestuurders hun telefoon probleemloos gebruiken en bedienen via het multimediadisplay van de wagen. Met grotere doelen op het scherm, een vereenvoudigde interface en gebruiksvriendelijke spraakacties via de Google Assistant wordt u minimaal afgeleid, zodat u uw aandacht op de weg kunt houden. Zodra verbinding is gemaakt, kunnen gasten genieten van muziek van apps zoals Spotify® en Pandora®, of berichten versturen via veelgebruikte apps zoals WhatsApp®. Op de interface kunnen ze ook navigeren met Google Maps™ of Waze. Met de Google Assistant in Android Auto kan de bestuurder met de stem zaken snel en eenvoudig uitvoeren, voor moeiteloos, vlot en aangenaam rijplezier.

Voor Apple CarPlay-integratie kunnen gasten hun iPhone® gebruiken via het multimediadisplay van de wagen. Wanneer hun iPhone verbonden is, biedt Siri® commando's aan voor rij-instructies, telefoongesprekken en het verzenden en ontvangen van berichten. Ze kunnen ook hun favoriete apps gebruiken zoals Apple Muziek, Apple Kaarten, Podcasts en Boeken, en apps van derden zoals Waze of Spotify.

Het 2019 multimediapakket omvat ook een handige nieuwe functie voor kaartupdates ‘over the air’, waarmee de recentste kaarten voor het autonavigatiesysteem automatisch worden gedownload.

Bovendien zal een upgrade beschikbaar zijn voor eigenaars van een Lexus NX, UX of ES uitgerust met het 2017 multimediasysteem naar het systeem van de nieuwe generatie, zodat ze kunnen genieten van Apple CarPlay- en Android Auto-integratie.

Apple en iPhone zijn handelsmerken van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen. Apple CarPlay is een handelsmerk van Apple Inc.

Android, Android Auto, Google Maps, Google Assistant zijn handelsmerken van Google LLC.