Lexus geeft nieuwe beelden vrij van toekomstige elektrische sportwagen

• Nieuw model als symbool voor Lexus Electrified, de toekomst van het merk
  • Rijbereik van ruim 700 km, wellicht met solid-statebatterijen
  • Lexus mikt op een 100% elektrisch productaanbod in Europa tegen 2030

Lexus geeft een reeks foto’s en animaties vrij van zijn elektrische sportwagen van de volgende generatie. Het model werd voor het eerst aangekondigd op 14 december 2021 in een bedrijfsmededeling over het elektrische modellenaanbod door Akio Toyoda, President van de Toyota Motor Corporation en Lexus Brand Holder.

Het nieuwe sportmodel zal deel uitmaken van een volledig BEV-aanbod dat Lexus tegen 2030 zal uitbrengen onder zijn merkvisie Lexus Electrified. Met Lexus Electrified zet de constructeur resoluut in op het potentieel van elektrificatie om het rijplezier van zijn klanten tot een hoger niveau te tillen. Er wordt voortgebouwd op de verdiensten van de Lexus Driving Signature, een unieke rijbeleving op basis van een lineaire voertuigrespons die in alle omstandigheden aansluit bij de bestuurdersintenties, met naadloze overgangen tussen remmen, sturen en accelereren.

Met de gespierde vormgeving en de lage rijhoogte zoals dat een supersportwagen betaamt, staat het nieuwe model symbool voor de toekomst van het merk Lexus, terwijl het toch voeling houdt met de filosofie van de legendarische Lexus LFA. Er worden een acceleratie van 0-100 km/u in nauwelijks 2 seconden en een rijbereik van ruim 700 km aangekondigd, wellicht dankzij het gebruik van solid-statebatterijen.

Met de ontwikkeling van volledig elektrische modellen zal Lexus zich profileren als een merk dat staat voor een gevarieerd aanbod aan rijbelevingen, met als gemeenschappelijke deler het unieke ontwikkelingstalent en het vakmanschap in het bouwen van auto’s die qua prestaties, kwaliteit en uitstraling perfect afgestemd zijn op hun eigenaar.

video mainfilm-1x1.mp4 - 68 MB
New model