LEXUS DOOR EUROPESE CONSUMENTEN VERKOZEN TOT MEEST BETROUWBARE MERK

De ledenorganisaties van de Euroconsumers-groep publiceerden de resultaten van hun jaarlijkse onderzoek naar de betrouwbaarheid van auto’s en de klantentevredenheid.

Voor het tweede jaar op rij veroverde Lexus met een recordscore van 97% een eerste plaats voor betrouwbaarheid. De Lexus NX 300h, IS 300h en CT 200h eindigden ook binnen de top-10 van meest betrouwbare modellen in hun respectievelijke categorieën (SUV’s en gezinswagens) en bevestigen hiermee opnieuw de kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid van de toonaangevende hybride aandrijflijn.

Ruim 43.000 consumenten uit België, Frankrijk, Italië, Portugal en Spanje werkten mee aan dit onderzoek waarin meer dan 400 modellen, van 37 automerken, waren opgenomen. Aan de deelnemers werd gevraagd om een online vragenlijst in te vullen. Hierin werd gepeild naar de leeftijd van de auto, het aantal afgelegde kilometer en de problemen en defecten die zich hadden voorgedaan. Op basis hiervan werd de betrouwbaarheidsscore voor elk merk berekend.

Euroconsumers is een groepering van consumentenverenigingen die in 5 landen consumenten informeren, hun rechten verdedigen en gepersonaliseerde diensten aanbieden: België (Test-Aankoop/Test-Achats), Italië (Altroconsumo), Portugal (DECOProteste), Spanje (OCU - Organización de Consumidores y Usuarios), Brazilië (Proteste).

Stephan Lesuisse Press Events Manager, TOYOTA & LEXUS BELUX