JUDE LAW WORDT PARTNER VAN LEXUS VOOR CAMPAGNE 'THE LIFE RX'

Woensdag 16 december 2015 — HOLLYWOODACTEUR STER IN NIEUWE CAMPAGNE, DIE KIJKERS DE SLEUTEL TOT
EEN UITZONDERLIJKE LEVENSSTIJL GEEFT

Lexus Europe kondigde vandaag een creatieve samenwerking met Hollywood-acteur en -producer Jude Law aan om 'The Life RX' te lanceren. De campagne is ontworpen om de spectaculaire nieuwe luxe-SUV van het merk, de Lexus RX model 2016, in de kijker te zetten. Ze zal een snelle en opwindende levensstijl promoten, verfijnd en scherp, waarbij de bestuurder beslist wat er mogelijk is.

Deze aankondiging luidt een uniek partnerschap in dat de werelden van luxe, ervaring en vakmanschap samenbrengt. Jude Law en Lexus zullen volledig geïntegreerd samenwerken zodat consumenten zich kunnen  laten onderdompelen in ‘The Life RX’ dankzij interactieve videografie en theater. Hij zal ook als ster optreden in een televisiespot, gefilmd aan de glamoureuze Franse Rivièra en in de prachtige heuvels van de Italiaanse streek Fiuggi.

De spot, die vanaf vandaag in een aantal landen in  Europa op TV wordt uitgezonden, vertelt het verhaal van een hotelbediende die de RX-sleutels van Law krijgt, plaatsneemt in de sterk gestileerde SUV en vertrekt voor een snelle en luxueuze reis. Doordat de film in de eerste persoon wordt verteld, wordt het publiek naar een snelle en opwindende nieuwe wereld gekatapulteerd. Wanneer de eigenzinnige knecht terugkeert naar het hotel, duikt Law op om zijn sleutels op te halen en stapt hij in de auto. Hij voelt onmiddellijk dat er iets veranderd is en rijdt doelbewust weg terwijl hij de hotelbediende, die slechts even van 'The Life RX' kon proeven, achterlaat.

Jude Law zei het volgende over de campagne: "Ik hou van rijden en het escapisme dat erbij hoort. Het concept van 'The Life RX' sprak me erg aan omdat de juiste auto je inderdaad de sleutel tot een buitengewone ervaring kan bieden. Het team van Lexus wou een allesomvattende ervaring tot leven brengen en nam iedereen mee in de reis en dat was iets dat ik graag wou ontdekken."

Alain Uyttenhoven, hoofd van Lexus Europe, voegde toe: “We zijn uitermate verheugd dat we voor 'The Life RX' konden samenwerken met Jude Law, een fantastische acteur en een echte gentleman. ‘The Life RX’ belichaamt het feit dat de RX een andere, meeslepende productervaring biedt op basis van een stoer design, innovatieve technologieën en bovenal een gevoel van prestigieuze luxe. Bij Lexus staat ongeëvenaarde, progressieve luxe centraal in ons merk-DNA en we wilden deze boodschap tot leven brengen met een innovatieve lanceringscampagne en televisiespot."

Surf nu naar www.youtube.com/LexusEurope om de spot ‘The Life RX’ te bekijken.

In België zal de spot deel uitmaken van een online campagne die in januari zal gevoerd worden.

De volledig nieuwe, vierde generatie van de Lexus RX beleefde zijn wereldpremière op het autosalon van Frankfurt in september en is nu te koop.

De productinformatie en documentatie zijn beschikbaar in de persruimte van Lexus Europe op het volgende adres: http://newsroom.lexus.eu/newsroom/135/213/rx

 

Contactpersonen:

LEXUS

Laurence Pothen          

laurence.pothen@Lexus-europe.com

T +32 2 745 34 33 / M +32 474 88 24 29

Etienne Plas                  

etienne.plas@Lexus-europe.com

T +32 2 745 20 22 / M +32 479 999 613

 

Freuds

Gemma Morris

Lexus@freuds.com

T +44 20 3003 6422 / M +44 7872 565412

Published with Prezly