JUDE LAW VERRAST GASTEN DOOR MEE TE SPELEN IN ‘THE LIFE RX’, EEN NIEUWE, IMMERSIEVE THEATERERVARING

JUDE LAW VERRAST GASTEN DOOR MEE TE SPELEN IN ‘THE LIFE RX’, EEN NIEUWE, IMMERSIEVE THEATERERVARING

MINUTIEUS UITGEKIENDE EENMALIGE UITVOERING VIERT LANCERING VAN GEDURFDE NIEUWE LEXUS RX

10 FEBRUARI 2016, LONDEN – Gisterenavond speelde Hollywood-acteur en -producer Jude Law samen met een elitecast van acteurs uit de wereld van het immersieve theater in een exclusieve, interactieve show.

Het veertien scènes tellende epos, uitgevoerd in het door Tom Dixon ontworpen Mondriaan-hotel in Londen en een geheime ondergrondse bankkluis, voerde honderd gasten op, die de ster werden in hun uiterst gepersonaliseerde show. De onwetende deelnemers werden ondergedompeld in een live theateruitvoering van 'The Life RX', een wereld van luxe, opwinding en sensaties die alle zintuigen prikkelt, zoals beschreven in de jongste televisiespot voor de nieuwe Lexus RX 2016, waarin Jude Law eveneens een rol speelt.

 

Elke kamer bracht nieuwe scenario's en onverwachte ervaringen met zich mee die gasten verplichtten om te improviseren in hun nieuwe personage als internationale filmster, terwijl de rest van de cast tot in de puntjes werd voorbereid om rond hun specifieke personages te werken. De ultieme uitvoering op maat. 

 

De nieuwe rol van de gasten kreeg een indrukwekkende wending toen de meermaals bekroonde theater- en filmlegende Jude Law, tevens een groot liefhebber van immersief theater, hen verraste door samen met hen de rode-loperscène te spelen, de finale van de productie.

 

Elke scène werd minutieus in elkaar gezet om de luxe-eigenschappen van de nieuwe Lexus RX in de kijker te plaatsen en werd geïnspireerd door elementen van de scherp gelijnde, populaire SUV en de unieke levensstijl die tot uiting komt in de televisiespot. Dat creatieve gegeven katapulteerde de gasten in tal van filmsterscenario's, stuk voor stuk ontworpen om de zintuigen op alsmaar meer gesofistikeerde wijze te prikkelen. 

 

Terwijl ze van de ene opwindende scène in de andere terechtkwamen, werden ze door middel van lasers door ondergrondse bankkluizen geleid, kropen ze door gigantische luidsprekers, geïnspireerd op Woodstock Sound Engineer, het hoogwaardige Mark Levinson-audiosysteem in de RX, om achtervolgers af te schudden en moesten ze incognito rondrijden in een luxueuze, gepersonaliseerde bagagetrolley.

 

Ook werden de gastronomische vaardigheden van onze gasten op de proef gesteld door een perfectionistische, persoonlijke chef. Hun 'schermaanwezigheid' werd in vraag gesteld door de media-elite van de bioscoopwereld. Hele groepen fans wierpen zichzelf aan de voeten van onze sterren tijdens de première van hun geheel eigen film.

 

Ze waren zelfs in trek als modemuzen. Joshua Kane, de Britse luxekleermaker, die zichzelf speelde in de productie, smeekte onze sterren om een van zijn unieke creaties te dragen in het komende awardseizoen. De kleding van zijn hand getuigde van hetzelfde hoogstaande vakmanschap en dezelfde manuele stiktechnieken als het interieur van de luxe-SUV.

 

Jude Law zei het volgende over het evenement: 'Immersief theater is een medium waaraan ik me al enige tijd interesseer. Het is een ervaring waarbij het publiek aan het roer staat en wordt meegenomen in een bijzonder magische wereld. Na het filmen van 'The Life RX'-spot, wilde ik absoluut deel uitmaken van die wereld. Ik heb dan ook veel plezier beleefd aan de creatie van dit stuk en hoop dat de toeschouwers er even erg van hebben genoten als wij." 

 

Spiros Fotinos, Hoofd Marketing bij Lexus Europe, voegde toe: "Met de campagne 'The Life RX' drukten we een attitude uit die aanslaat bij moderne luxeklanten. Luxe is niet alleen de mogelijkheid hebben om iets te doen maar ook de moed hebben om het te doen en om er iets van jezelf in te leggen. Dat is precies wat we hebben gedaan door een nooit geziene immersieve theaterervaring op te voeren en onze gasten erbij te betrekken. Allemaal doorliepen ze dezelfde veertien scènes en toch was het voor iedereen een unieke en verbazingwekkende ervaring. Die benadering op maat weerspiegelt de geest van Lexus en sluit perfect aan op het gedurfde en vernieuwende karakter van de nieuwe RX." 

 

Het evenement werd tot in de puntjes geproducet en geregisseerd door een team van A-listers, waaronder Hamish Jenkinson, directeur van het Londense Old Vic Tunnels, Simon Evans, de regisseur achter tal van Secret Cinema-klassiekers, Stephen Dobbie, Sound & Graphic Designer van de waanzinnige immersieve theaterhit 'Punch Drunk', Joanna Scotcher, de bekroonde set- en kostuumontwerpster van 'The Railway Children', Tupac Martir, Lighting Designer voor Moschino en Beyonce en talloze acteurs van cultshows uit de wereld van het immersieve theater, zoals ‘You Me Bum Bum Train’. 

 

De immersieve ervaring ‘The Life RX’ wordt verder tot leven gebracht door middel van 360 filmtechnieken en verborgen camera's om mensen die de avond niet konden bijwonen thuis te laten genieten van deze unieke uitvoering. 

 

Foto's van het evenement zullen op 10 februari vanaf 8.30 uur CET beschikbaar zijn in de Lexus Newsroom: www.newsroom.lexus.eu

 

 De televisiespot van 'The Life RX' vindt u op: https://www.youtube.com/watch?v=qF9NTslNGpY

                                                                                EINDE

 

OPMERKINGEN VOOR REDACTEURS

OVER IMMERSIEF THEATER

Bij immersief theater worden de grenzen tussen uitvoerder en publiek en tussen uitvoering en leven uitgevlakt. De toeschouwers zijn geen passieve omstaanders maar maken deel uit van het verhaal. Hoe klein hun rol ook is, ze worden in het midden van de actie geplaatstzodat ze hun ervaring kunnen personaliseren op basis van hun reacties en keuzes om zo hun eigen verhaal te schrijven.

 

Over Lexus Belgium