EXCLUSIEVE NIEUWE ‘LOUNGE BY LEXUS’ OPENT ZIJN DEUREN OP BRUSSELS AIRPORT

EXCLUSIEVE NIEUWE ‘LOUNGE BY LEXUS’ OPENT ZIJN DEUREN OP BRUSSELS AIRPORT

  • Een ontspannende nieuwe ruimte voor internationale reizigers, geïnspireerd door de luxe, het design en de -gastvrijheid van Lexus, gelegen binnen de Brussels Airlines Business Lounge “THE LOFT”.

  • Officiële opening door Pascal Ruch, Hoofd van Lexus Europe, op 25 april 2018

  • Aangeboden in samenwerking met Brussels Airlines

  • Meubilair met onder meer werken van hedendaagse designers die werden bekroond in de Lexus Design Awards

  • Uitgerust met een Spa van GROHE, een hoogwaardige geluidskamer van Mark Levinson en een reeks ‘Real Pro Hot Stone’-relaxzetels van Panasonic

 

Met de ‘LOUNGE by Lexus’ op Brussels Airport werpt Lexus zich ook buiten de autosector op als een wereldwijd luxe- en lifestyle-merk. Lounge-gasten genieten talloze faciliteiten die hun bezoek comfortabel, ontspannend en aangenaam maken en kunnen zichzelf helemaal onderdompelen in de wereld van Lexus.

De ‘LOUNGE by Lexus’ heeft een oppervlakte van 700 m² en zitplaats voor 175 gasten. Ze is opgesplitst in verschillende ruimtes met diverse sferen en voorzieningen, waaronder een centrale bar, zitzones en een zogeheten ‘break-out’-zone, ideaal voor mensen die moeten werken.

Pascal Ruch, Hoofd van Lexus Europe, wijdde de nieuwe lounge in met een officiële openingsceremonie op 25 april. Hij zei: “Aangezien THE LOFT, de Business Lounge van Brussels Airlines, jaarlijks door een half miljoen internationale gasten wordt bezocht, ziet Lexus dit partnerschap voor de ‘LOUNGE by Lexus’ als een unieke en opwindende kans om zijn centrale merkwaarden in de kijker te zetten voor een wereldwijd publiek en om zijn naam ook buiten de autowereld bekend te maken. Hier kunnen mensen kennismaken met Lexus en genieten van ons merk zonder plaats te nemen in een van onze wagens.”

De ‘LOUNGE by Lexus’ is geen conventionele ‘showroom’. Ze heeft veel meer te bieden dan auto’s en geeft bestuurders de kans om Lexus te ontdekken en kennis te maken met de vele manieren waarop we adembenemende ervaringen creëren.

De ruimte biedt alles wat vliegtuigpassagiers verwachten en nog veel meer, afgeleverd in de unieke Lexus-stijl. Dat uit zich in originele, eigentijdse designs doorheen de hele ruimte, hoogwaardige meubelen en materialen, nauwkeurig uitgewerkte menu’s en drankkaarten en faciliteiten voor werk, entertainment, ontspanning en herbronning.

Het meubilair werd speciaal voor de lounge geselecteerd of ontworpen, met onder meer multifunctionele gelegenheidstafels en bartogen die hetzelfde L-finesse-design hanteren als de auto’s van het merk. De verlichting werd aangepast aan de verschillende zones in de lounge en omvat twee opvallende installaties: een cluster van iris-bollen boven de bar en staande Inaho-lampen die wiegen wanneer mensen ze naderen. Beide lichtinstallaties zijn evoluties van inzendingen voor de jaarlijkse Lexus Design Award. Ook andere werken van opkomende ontwerpers die hebben deelgenomen aan de Lexus Design Award zijn aanwezig.

Zo zijn er uitgebreide spa-faciliteiten voor gasten, waaronder individuele spa-kamers met de nieuwste douche- en toiletfaciliteiten van GROHE. Brussels Airlines voorzag ook vijf slaappods van b.Relaxed voor wie wat slaap moet inhalen. In een afzonderlijke ruimte kunnen mensen ontstressen in de nieuwe multifunctionele ‘Real Pro Hot Stone’-relaxstoelen van Panasonic. De geïntegreerde massageprogramma’s zijn te vergelijken met de behandelingen met shiatsu-effect die bestuurders en passagiers in Lexus’ nieuwe topberline LS kunnen ervaren.

Mark Levinson, een van ‘s werelds meest vooraanstaande audiospecialisten, heeft een langlopend en exclusief autopartnerschap met Lexus en ontwerpt systemen op maat van elk Lexus-model. De uitzonderlijke kwaliteit van de Mark Levinson-systemen is te genieten in een speciale luisterkamer binnen de ‘LOUNGE by Lexus’.

De nieuwe ‘LOUNGE by Lexus’ maakt deel uit van 'THE LOFT by Brussels Airlines’. Ze is dagelijks geopend van 5.00 tot 21.00 uur en hanteert hetzelfde toegangsbeleid als ‘THE LOFT by Brussels Airlines’.

De ‘LOUNGE by Lexus’ werd ontworpen door FITCH, een retail- en merkconsultancybureau dat ook een geslaagd designconcept voor het Europese retailernetwerk van Lexus creëerde. Dat maakte het mogelijk om enkele ideeën van het project verder uit te werken en nieuwe en opwindende voorzieningen te introduceren die voortbouwen op inspiratie van de merkervaringscentra INTERSECT by Lexus in Tokio en Dubai.

Contacteer ons
Stephan Lesuisse Toyota Belgium
Stephan Lesuisse Toyota Belgium
Over Lexus Belgium