DE LEXUS LC: EEN DYNAMISCHE LUXECOUPÉ IN ELK OPZICHT

Met de introductie van de nieuwe luxecoupé LC illustreert Lexus opnieuw zijn streven naar auto's die een opwindende, emotionele uitstraling combineren met sensationele prestaties.

Op nauwelijks 27 jaar tijd heeft Lexus een ware revolutie ontketend in het wereldwijde segment van de luxewagens. Het technologische vakmanschap resulteerde in diverse generaties van krachtige, responsieve motoren en transmissies, terwijl zijn baanbrekende hybridetechnologie een nieuwe dimensie van efficiëntie en soepelheid creëerde. Een uiterst geavanceerd design en eigentijdse kijk op luxe, geworteld in het traditionele vakmanschap van het merk, benadrukken zijn authentieke status als constructeur van ongeëvenaarde luxewagens.

Vandaag de dag bouwt Lexus voort op zijn verworvenheden en zijn reputatie voor een rationele benadering van auto-ontwikkeling om nieuwe stilistische en technologische opportuniteiten te verkennen en het modelgamma te hervormen.

De verandering wordt van bovenaf geleid door Akio Toyoda, Chief Branding Officer en vakpiloot van Lexus, die de onderneming niet alleen meer vrijheid en autonomie heeft gegeven maar ook het vertrouwen om te durven. Dankzij de specifieke middelen, de grotere flexibiliteit en het snellere beslissingsproces heeft Lexus een reeks van schitterende nieuwe modellen uitgewerkt die de reputatie van het merk zowel bij klanten als in de wereldwijde autosector ingrijpend veranderen.

De opvallende nieuwe cross-over NX, de jongste generatie van de luxe-SUV RX en de prestatiemodellen RC F en GS F getuigen stuk voor stuk van de grote stap die Lexus heeft gezet om opvallende, eigentijdse modellen te ontwerpen en een lonende rijervaring af te leveren, zonder daarbij te raken aan de kwalitatieve luxe en de aandacht voor details die de reputatie van het merk hebben gevormd.

De luxecoupé LC tilt deze evolutie naar een nog hoger niveau. Lexus is er namelijk in geslaagd zijn alom geprezen concept-car LF-LC in minder dan vijf jaar tijd om te vormen tot een compromisloze productiewagen. Daartoe moesten de ontwerpers en ontwikkelaars veel nauwer samenwerken doorheen het hele ontwikkelingsproces.

Lexus leverde niet alleen een design met een sterke visuele impact af, maar ontwikkelde ook baanbrekende technologische oplossingen voor de LC. Zo kan de LC 500h als eerste model schermen met het meerfasige hybridesysteem van Lexus (Multi Stage Hybrid System). Dat levert veel meer koppel over het volledige toerentalbereik, een snellere respons op de input van de bestuurder, dynamische prestaties en meer rijplezier en behoudt tegelijk de soepelheid en efficiëntie die de hybridewagens van Lexus typeren. De LC 500, met een atmosferische 5,0-liter V8-motor onder de kap, kan eveneens bogen op een primeur voor het luxesegment: zijn nieuwe Direct Shift-tientrapsautomaat kreeg een specifieke spreiding om soepele, lineaire acceleraties te verzekeren.

De succesvolle ontwikkeling van de LC is in grote mate te danken aan het persoonlijke enthousiasme van alle medewerkers die betrokken waren bij zijn ontwikkeling. Hun inspiratie was cruciaal om de LC tot realiteit te maken.

Download het volledige persbericht in bijlage.

High def foto's zijn beschikbaar via: http://newsroom.lexus.eu/the-lexus-lc/

Stephan Lesuisse Toyota Belgium